Home

Wognum Nieuws

Kort geleden hebben wij opnieuw de kwaliteitscyclus van het NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap) doorlopen en hierbij het accreditatie keurmerk verkregen.

Tijdens deze keuring wordt gekeken naar zeer veel aspecten van de huisartsenpraktijk. Dat varieert van controle op de hygiëne, protocollen en het hebben van de juiste medicatie en apparatuur, tot controle op de werkomstandigheden voor alle medewerkers. Ook tevredenheid van patiënten, dit is gemeten middels enquête formulieren, is hier een onderdeel van.

 

Conclusie volgens de accrediteur:

Iedereen lijkt er tegenwoordig van doordrongen te zijn dat de zorgkosten in ons land steeds verder oplopen. Waarschijnlijk is een deel van u in deze tijd op zoek naar een andere zorgverzekering. Niet zelden spelen hierbij de kosten een grote rol. Ook in de spreekkamer merken wij dat mensen zich steeds vaker laten leiden door de kosten.

De assistentes zullen altijd vragen naar de reden van uw komst, zodat ze kunnen inschatten wanneer u het beste kunt komen en hoeveel tijd u nodig hebt.

 

Klik op onderstaande link voor VGZ Triage voorlichtingsfilm

 

http://www.youtube.com/watch?v=0Pul2MiuGpw

 

De app 'Moet ik naar de dokter?' geeft patiënten antwoord op vragen over hun gezondheid of van die hun kinderen. De app geeft aan of de app-gebruiker al dan niet met spoed naar de huisarts zou moeten, naar een huisartsenpost of direct 112 moet bellen. Daarbij toont de app de gegevens van de dichtstbijzijnde huisartsenpost en de eigen huisarts. Het advies wordt gebaseerd op een aantal korte vragen over uw klachten die de patiënt met 'ja' of 'nee' moet antwoorden.

 

http://www.artsennet.nl/Kennisbank/Medische-apps/app/129122/Moet-ik-naar-de-dokter.htm

Als eerste in de regio West Friesland heeft de huisartsenpraktijk Wognum de kwaliteitsmodule toegewezen gekregen door de grootste regionale zorgverzekeraar VGZ, voorheen Univé. Dat is een bijzondere positie en daar zijn ze zeker trots op.

Wat betekent dit zult u denken en wat merkt u als patiënt/cliënt hiervan?

U kunt vooraf een afspraak maken voor het aanstippen van wratten tussen 14:00 en 16:00 uur, op de volgende dagen:

  • maandag 4 februari 2019
  • maandag 4 maart 2019
  • maandag 5 maart 2018
  • maandag 1 april 2019
  • maandag 6 mei 2019
  • maandag 3 juni 2019
  • maandag 1 juli 2019
  • maandag 5 augustus 2019
  • maandag 2 september 2019
  • maandag 7 oktober 2019
  • maandag 4 november 2019
  • maandag 2 december 2019

Magazine SPOED!

Homslag SPOED magazineoe werken de spoedeisende zorgdiensten in Noord-Holland Noord? In het magazine Spoed! geven medewerkers van 112-meldkamer, ambulancediensten, huisartsenposten, de spoedeisende hulp van de ziekenhuizen en de spoedeisende psychiatrische hulp uitleg. Spoed! wordt op zondag 24 april in heel Noord-Holland Noord verspreid via de zondagkrant.

Spoed! biedt een kijkje achter de schermen van de acute zorg. Zo leert de lezer dat er ook een ‘eerste hulp’ voor psychische nood is en met wat voor telefoontjes deze dienst te maken krijgt. Wellicht tot zijn verrassing ontdekt de lezer dat medewerkers in de spoedeisende zorg vaak vragen stellen voordat ze tot actie overgaan: ze moeten eerst de ernst van de situatie inschatten. Een spoedeisende-hulparts legt uit wat daar de vakterm voor is: “Je wordt eerst getrieerd, zoals wij dat noemen.”

Het magazine biedt helderheid over de rolverdeling en samenhang tussen de zorgaanbieders. Ook worden misverstanden uit de weg geruimd: centralisten van de 112-meldkamer sturen niet automatisch een ambulance als een beller daarom vraagt, huisartsen doen geen visites in cafés of op sportvelden en een ambulance is er niet alleen om een patiënt zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te brengen.

Spoed! is een aantrekkelijk, toegankelijk magazine dat aanstaande zondag samen met de zondagkranten op de mat valt.

Pagina 3 van 3

© 2019 Samenwerkende Huisartsen de Waterling. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.