Afspraken

Afspraken maken

Telefoon nummer: 0229-561204

- Voor het maken van een afspraak op het gewone of telefonische spreekuur kunt u van 08:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 17:00 bellen, met uitzondering van 10.00-10.30 ivm werkbespreking. Onze voorkeur gaat uit naar het bellen in de ochtend. 

- U kunt ook een afspraak maken middels de e-mail: vul het afspraakformulier digitaal in (zie aan de linker kant van dit artikel). Hou er rekening mee dat dit nooit om een spoedafspraak gaat.

- Aanvragen van een visite bij voorkeur voor 10:00.

- Voor spoedgevallen of spoedvragen zijn wij natuurlijk van 8-17 uur bereikbaar via de spoedlijn, keuze 1 (zie de knop SPOED).

 

Triage: De assistentes zullen altijd vragen naar de reden van uw komst, zodat ze kunnen inschatten wanneer u het beste kunt komen en hoeveel tijd u nodig hebt. Als u uw reden van komst uitdrukkelijk niet wenst te bespreken met de assistente, kunt u dit aangeven. De assistente wil wel graag van u weten of u aan 1 consult genoeg heeft of dat een dubbele afspraak nodig heeft.

 

Consult: Per consult word er tijd u gereserveerd, waarin meestal één grote klacht of twee kleine klachten behandeld kunnen worden. Als u meer tijd nodig hebt kunt u een dubbele afspraak maken. De assistente zal u bij het maken van een afspraak vragen naar de reden van uw komst. Probeer vóór uw komst te bedenken wat u precies wilt vragen. U kunt zelf aangeven bij welke arts u een afspraak wilt maken. Vervolgconsulten maakt u bij voorkeur bij dezelfde arts.

 

Zelftriage: U kunt ook kijken op thuisarts.nl of op moetiknaardedokterr om te lezen of het echt nodig is om naar de dokter te gaan.
 

klikt u hier voor een link naar een youtube-informatiefilmp van VGZ over TRIAGE.

 

Telefonisch consult: Dit spreekuur is voor kleine vragen en het bespreken van uitslagen. U kunt daarvoor in de ochtend een afspraak maken bij de assistente. De huisarts belt u tussen 13:00 en 14:30 uur terug. Zorg dat u een actueel nummer doorgeeft aan de assistente.



Visite: Een visite die dezelfde dag afgelegd moet worden, vraagt u bij voorkeur ‘s morgens aan. Als het kan wachten, dan kunnen we op  de maandag of woensdagochtend tijd reserveren om bij u langs te komen. Dat noemen we een geplande visite.

 

Visite na bevalling of ziekenhuisbezoek: Wilt u dat we bij u langskomen na een ziekenhuisverblijf of bevalling, dan kunt u ook een visite aanvragen. In principe belt onze assistente u op na een bevalling of opname. Soms weten wij niet dat u opgenomen bent of bent geweest en hoort u niets van ons. Dan is het fijn als u zelf even contact op neemt en aangeeft of u contact met uw huisarts wilt hebben. 

 

E-Health: er zijn meerdere mogelijkheden om een vraag te stellen aan de huisarts, een foto te sturen of een eigen meetwaarde (bloeddruk, suiker etc). Zie hiervoor bij e-patiënten in het menu links van dit artikel. Een andere mogelijkheid is via uwzorgonline. Zie hiervoor een artikel bij nieuws of op de homepagina. Voor verdere uitleg over e-Health zie hieronder. 

 

 

 Wij maken gebruik van e-Health toepassingen, waarom?

U bent vaak druk, we werken veel, hebben tijd nodig voor het gezin en een fysiek bezoek bij de huisarts kost nu eenmaal tijd. Als u slecht ter been bent is een e-Consult ook een uitkomst. U kunt op ieder moment wanneer het u uitkomt een e-Health toepassing gebruiken. Deze toepassingen staan onder e-Patiënten in het menu van onze praktijk.
Wij kunnen op onze momenten deze e-Health toepassingen verwerken. U krijgt binnen 2 dagen een reactie op uw e-Consult. Heeft uw vraag spoed, wilt u dan altijd de praktijk bellen. Met e-consulten willen we de telefonische bereikbaarheid verbeteren en de telefoon lijnen ontlasten.

 

Wat is een e-consult?

Een e-Consult is een digitaal medisch consult tussen patiënt en huisarts dat plaatsvindt via internet. Er bestaan verschillende vormen van een e-Consult, zoals onder andere via e-Berichten, e-huid of het doorgeven van e-uitslagen. Een voordeel van e-Consult is dat u eenvoudig vragen kunt stellen die geen spoed hebben, maar voor u belangrijk zijn. Een eerste consult tussen huisarts en patiënt mag geen e-Consult zijn, maar bij een vervolgconsult kan dit wel. Het succesvol inzetten van e-Consult zorgt voor minder volle wachtkamers bij de huisarts. Dit kan in verband met de corona-maatregelen een goede oplossing bieden. 

 

Waar is een e-Consult bij de huisarts voor geschikt?

• Het opvragen van onderzoeksuitslagen.
• Controles bij chronische ziektes, zoals o.a. astma of bv suikersziekte.
• Leefstijl advies en eventuele opvolgende controles.
• Vragen over medicijnen en eventuele bijwerkingen.
• Terugkerende lichamelijke klachten die geen spoed vereisen.
• Vervolgvragen na een eerder consult, mensen vergeten nog wel eens wat te vragen op het moment zelf.
• Vragen waarbij de patiënt online tegenstrijdige antwoorden vindt.

 

Waar is een e-Consult niet geschikt voor?

• Lichamelijke klachten die moeten worden onderzocht.
• Klachten die emotioneel van aard zijn.
• Een eerste consult omtrent een klacht.
• Klachten waar spoed vereist is

 

 

© 2022 Samenwerkende Huisartsen de Waterling. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.